Message from the City of Ottawa:
Good Afternoon,
In 2015, in conjunction with a report to Transportation Committee, City staff was asked to develop a stand-alone patio by-law that would address encroachment issues, and better incorporate patio and sidewalk design standards. Phase 1 was completed in May 2016 with staff asking for feedback on a backgrounder paper ‘RETHINK! The ROW Patio” and two discussion papers: ‘Safe and Accessible Sidewalks’ and ‘Dynamic ROW Patios’.
We have now launched Phase 2 of the Right of Way Patio Review public and stakeholder consultation period. We invite your feedback on the ‘Right of Way Patio Review Draft Recommendations’ paper. This paper is available on the project page of Ottawa.ca.
We look forward to your comments on the draft recommendations and request that you please provide feedback to the ROW Patio Review mailbox before December 16, 2016. A final report is expected to be tabled at the City’s Transportation Committee by February 2017.
Regards,
Right of Way Unit
Planning, Infrastructure and Economic Development Department
City of Ottawa
Bonjour,
En 2015, conjointement avec un rapport présenté au Comité des transports, le personnel de la Ville a été chargé d’élaborer un règlement municipal distinct pour les terrasses qui règlerait les questions d’empiètement et incorporerait mieux les normes de conception des terrasses et des trottoirs. La Phase 1 a été achevée en mai 2016, et le personnel a demandé des commentaires sur un document d’information intitulé « REPENSER! les terrasses sur emprise » et deux documents de travail : « Trottoirs sécuritaires et accessibles » et « Terrasses sur emprise dynamiques ».
Nous avons maintenant lancé la Phase 2 de l’examen des terrasses sur emprise, qui est la période de consultation du public et des intervenants. Nous vous invitons à nous faire part de vos commentaires sur le document « Examen des terrasses sur emprise – Recommandations préliminaires ». Ce document est disponible sur la page du projet d'Ottawa.ca.
Nous attendons avec impatience vos commentaires sur les recommandations préliminaires et nous vous demandons de bien vouloir les envoyer à la boîte de courriel de l'examen des terrasses sur emprise avant le 16 décembre 2016. Un rapport final devrait être présenté au Comité des transports de la Ville en février 2017.
Sincères salutations,
Unité des emprises routières
Direction générale de la planification, de l'infrastructure et du développement économique
Ville d'Ottawa
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