Wednesday 10 May 2017

Need a Police Check? Apply online! / Demander en ligne une vérification d'antécédents

Need a Police Check? Apply online!

(Ottawa) — Residents over the age of 18 will be able to apply online for a police records check 24/7 without having to attend an Ottawa Police Service location in person.

All aspects of the process, including verification of your identification and fee payment, are going to be handled electronically. You will need a bank account and credit history for the electronic identification verification process.

“People require police checks for many reasons, such as employment, volunteering, and coaching,” stated Debra Frazer, Director General. “The new online process gives the community a convenient, secure, accessible, and faster way to obtain a police records check.”

There are three different police records checks available:
•       criminal record check,
•       criminal record and judicial matters check, and
•       vulnerable sector check.

Visit ottawapolice.ca<https://www.ottawapolice.ca/en/contact-us/Police-Record-Checks.asp> for detailed explanations of what each police records check includes or does not include.

Once payment has been confirmed or waived, in the case of volunteers with a letter from the agency confirming their volunteer capacity, the application will be completed and either emailed or mailed back to the applicant based on the applicant’s preference. Additionally, you will be able to verify the status of your application online, once it is submitted.

It is expected that the average wait time will vary between 24-72 hours for the majority of applications. If fingerprint follow-up is required, or if the applicant has had negative contact with police, it could take up to six weeks to process the police check due to the RCMP’s involvement with the file.

If you have already applied for a police check in person at one of our police stations, do not reapply. All applications received are being processed with a minimal waiting time.

In-person applications for police checks will only be received at our west end location at 2670 Queensview Drive. Applications and walk-ins will no longer be accepted at alternate locations
.<
https://www.ottawapolice.ca/en/news/index.aspx?newsid=426d7584-34fc-46a6-8116-5b05a24f35dd>

“This online application process was built in consultation with the public, and with customer service best practices in mind,” added Debra Frazer. “We would like to thank the hundreds of people who have participated in our testing phase of this application over the past three months.”

We urge users to fill out our survey
<
https://www.surveymonkey.com/r/e-service_PoliceCheck> upon completion of their online application so we can continue to improve our service to the community.




Ottawa —Les résidents âgées de 18 ans et plus seront désormais en mesure de demander en ligne une vérification d'antécédents, en tout temps, sans devoir se présenter en personne à un poste du Service de police d'Ottawa.

Chacune des facettes du processus, y compris la vérification de votre identité et le paiement des frais, sera traitée par voie électronique. Pour les fins de la vérification d'identité électronique, vous aurez besoin d'un compte bancaire et d'antécédents en matière de crédit.

« Les gens ont besoin de vérifications policières pour plusieurs raisons, notamment pour l'emploi, le bénévolat ou pour la formation, » dit Debra Frazer, directrice générale. « Le nouveau processus en ligne propose à la collectivité une manière plus pratique, sécuritaire, accessible, et rapide d'obtenir une vérification policière. »

Trois types de vérification policière sont offerts :
•       vérification du casier judiciaire,
•       vérification d'affaires judiciaires, ou
•       vérification d'antécédents pour travail auprès du secteur vulnérable.

Consultez le ottawapolice.ca<https://www.ottawapolice.ca/fr/contact-us/Police-Record-Checks.asp>, où vous trouverez des explications détaillées de ce que comprend, ou ne comprend pas, chacun des types de vérification policière.

Lorsque le paiement sera confirmé, ou renoncé dans le cas de bénévoles munis d'une lettre de l'organisme confirmant leur statut de bénévole, la demande sera traitée et envoyée, soit par courriel ou par la poste, selon la préférence du demandeur. De plus, vous serez en mesure de vérifier l'état de votre demande en ligne, dès qu'elle aura été soumise.

Pour la plupart des demandes, le délai moyen d'attente variera entre 24 et 72 heures. Cependant, si un suivi des empreintes digitales s'avère nécessaire, ou si le demandeur a eu des démêlés avec la justice, le traitement de la demande pourrait nécessiter jusqu'à six semaines, dans le cas ou la GRC est impliquée dans le dossier.

Si vous avez déjà demandé une vérification policière en personne à l’un de nos postes, ne refaites pas votre demande. Toutes les demandes reçues sont en cours de traitement, avec un délai d'attente minimal.

Les demandes de vérification policière seront acceptées en personne uniquement à nos bureaux du secteur Ouest, situé au 2670, promenade Queensview. Ni les demandes ni les visites au comptoir ne seront dorénavant acceptées ailleurs
<
https://www.ottawapolice.ca/fr/news/index.aspx?newsid=426d7584-34fc-46a6-8116-5b05a24f35dd>.

«  La demande en ligne fut bâtie en collaboration avec le public, dans l'esprit des pratiques exemplaires du service à la clientèle, » a ajouté Debra Frazer. « Nous tenons à remercier les centaines de  membres du public qui ont pris part, au fil des trois derniers mois, à la phase d'essai de l'initiative. »

Nous encourageons les usagers à répondre à notre sondage
<
https://www.surveymonkey.com/r/e-service_PoliceCheck> après avoir complété leur demande en ligne, nous aidant ainsi à poursuivre l'amélioration de notre service.

-30-

Contact:
Relations avec les médias
Téléphone:
613-236-1222, poste 5366
@OttawaPolic
e
facebook.com/OttawaPoliceService
instagram.com/ottawapolice

No comments:

Post a Comment